Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2011 20:44 - Отказ от наследство - начин на заобикаляне на закона или средство за защита
Автор: pravoconsult Категория: Други   
Прочетен: 7592 Коментари: 2 Гласове:
0



Отказът от наследство може да бъде направен в заявление до съда или в декларация, който да се приложи към заявление, в което съответно, обаче, не се приповтаря изявлението на наследника. Декларацията (заявлението) за по-голяма сигурност следва да е нотариално заверено, въпреки че законът не поставя такова изискване. Законът не поставя изискване за нотариална заверка, но надали някой ще приеме за достоверно даден документ без заверка от длъжностно лице или от Нотариус.Такава е и утвърдената практика. Отказът се отправя до районния съд, в района на който е открито наследството, т.е. по последното местожителство на починалия. В тази връзка следва да се уточни, че по действащото законодателство местожителството загубва смисъла спрямо законодателството, т.е. понятието “местожителство” трябва да бъде тълкувано и да бъде заменено с термина “адресна регистрация”. Според Вас отказът от наследство какво представлява: Начин за заобикаляне на закона или средство, с което се защитават субективните юридически права на всеки гражданин на РБългария?

www.pravoconsult.com



Гласувай:
0


Вълнообразно


1. scarlet4 - Здравейте, имаме следния казус. ...
11.11.2016 22:04
Здравейте, имаме следния казус.
През 1991 г почива баща ми. Аз от своя страна не заявявам отказ от наследството му, с което на практика, мълчаливо го приемам и започвам да си плащам данъци върху имот. През 2013 г обаче, подписвам декларация за отказ от наследство, пред нотариус. Брат ми и аз сме единствени наследници на баща ни. Брат ми или нотариусът, внася тази декларация в съда и аз вече не се водя наследник и съответно от тогава насам не плащам данъци. Въпросът ми е, слвд като веднъж вече съм приел наследството, плащал съм данъци, направеният в последствие отказ, валиден ли е?
цитирай
2. kuhnq - отказ от наследство
07.02.2018 14:54
Здравейте!Интересува ме следното.Баща ми почина преди 45дена.Вчера си направихме трите му деца отказ от наследство,понеже се оказа,че има разни задължения,а впредвид,че не съм го виждала 20 год.не мисля че трябва да му ги плащам.Та въпросът ми е следния-брат ми и сестра ми са получили призовка от съдия изпълнител.но аз не съм тъй като най-вероятно не са ме намерили.Трябва ли въпреки това да отида при съдия изпълнителя и да му покажа отказа,за да не ме притесняват?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pravoconsult
Категория: Други
Прочетен: 1411936
Постинги: 47
Коментари: 978
Гласове: 84
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031